News

BELARUS AMBASSADOR AT SAIDA CHAMBER


استقبل رئيس غرفة التجارة والصناعة والزراعة في صيدا والجنوب محمد حسن صالح، سفير بيلاروسيا في لبنان الكسندر بونوماريف يرافقه القنصل ايلي سركيس في اطار تعزيز العلاقات التجارية والاقتصادية بين القطاعات المنتجة في لبنان وبيلاروسيا، في مقر الغرفة في صيدا.

وعقد اجتماع موسع، في حضور عدد من اعضاء مجلس ادارة الغرفة ومشاركة عدد من اصحاب الشركات والمؤسسات الصناعية في الجنوب وممثلين عن تجمع صناعيي جبل عامل.

صالح

استهل الاجتماع بكلمة ترحيبية من صالح، شاكرا للسفير زيارته، آملا ان "تشكل هذه الزيارة منطلقا للمساعدة في تطوير علاقات لتعاون بين لبنان وبيلاروسيا".

وشدد صالح على "أهمية اقامة معارض في البلدين وتنشيط الزيارات لرجال الاعمال بين بيلاروسيا ولبنان".

بونوماريف

بدوره أعرف سفير بيلاروسيا بونوماريف عن "استعداده لبذل كل ما أمكن لتطوير صيغ التعاون بين بلده ولبنان وخاصة بين رجال الاعمال واصحاب القطاعات المنتجة في الجنوب اللبناني"، منوها ب"موقع لبنان الجغرافي خاصة انه يشكل بوابة اقتصادية وتجارية للدول العربية".

وعرض السفير البيلاروسي سبل التعاون في مجال الاستثمار والافادة وتبادل الخبرات في مجال التبادل التجاري وتحسين وزيادة حجم الاستثمارات .

 

Laboratories

Agro-Food Development Center & Laboratories- Saida is a unique Center in South Region to test your food products and improve their Quality.   History The Agro-Food Development Center & Labs (AFDL),  previously  known as Saida Pilot Plant, was  founded  in  2007  through t...

more...

Market Info

One of the major elements to gaining competitive edge in our recent time is the access to information that is needed to make sound strategic decisions, the speed by which these information can be obtained, the way this information is perceived and the accuracy and reliability of the available information. In this d...

more...

Membership Guide

  I -The CCIAS Membership Guide Formalities for opening all types of Business Enterprises (Nationals & Foreigners) A - The following documents should be attached to CCIAS membership form: A legal commercial circular including the signatures of people responsible for management, who can sign for ...

more...